De eerste dag! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Lianne Leistra - WaarBenJij.nu De eerste dag! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Lianne Leistra - WaarBenJij.nu

De eerste dag!

Blijf op de hoogte en volg Lianne

01 Februari 2015 | Denemarken, Roskilde

Lieve allemaal,

Daar zijn we dan!
Na het lange voorbereiden en het afscheid nemen in de afgelopen twee weken eindelijk aangekomen in Denemarken!
Zaterdagochtend begon de reis en we zouden naar verwachting rond 19.00 aankomen in Trekroner.
(In Trekroner staat de university en daar is dus ook de campus. Dit is 20 minuten reizen vanaf Kopenhagen en 10 minuten vanaf Roskilde)

Na al het zeulen met die koffers waren we er helemaal klaar mee. Zowel Ankie als ik hadden veel te veel tassen mee om eigenlijk te kunnen sjouwen van trein naar trein.
Tijdens de 5 uur durende treinrit van Hamburg naar Kopenhagen kwamen we voor een grote verassing te staan..

De trein reed zowaar een boot op, waar we werden verzocht om uit te stappen.. Wat volgde? Een reisje op de ferry van 45 minuten! Erg leuk, omdat we dit echt niet aan zagen komen.

Om 19.03 kwamen we met de trein aan op Trekroner station. Hier stond Dianna al op ons te wachten om ons met de auto naar Korallen te brengen.
Dianna is echt een held, ze regelt alles voor ons en doet dat ook met veel plezier.
Dianne heeft ons eerst onze kamers laten zien en daarna zijn we voorgesteld aan iedereen die al eerder was aangekomen.
Omdat het meteen gezellig was zijn we vergeten te melden dat we al waren aangekomen! (oeps!)
Rond 21.00 smste moeders dan ook of we al veilig waren aangekomen.
Tegen die tijd ook maar eens goed de kamer gaan bekijken en wat spullen uitgepakt.
Mijn kamer is prima te doen, er staat een bed, een bureau, een kledingrek, een aparte stoel en twee kastjes. Verder heb ik zoals verwacht een badkamer en een keukentje.
Er zijn nog wat dingen die niet compleet zijn of niet werken maar Dianna gaat dat allemaal voor ons proberen te regelen!

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen, Wie Is De Mol terug gekeken en boodschappen gedaan met zo ongeveer iedereen.
Momenteel is iedereen nog een opdracht aan het maken die morgen af moet zijn.
En, dankzij John's wifi hotspot kunnen we nu allemaal in de (tot ons gebombardeerde) centrale keuken op internet.

De hele groep die er nu is, is erg gezellig!
We zijn met:
- 4 Nederlanders
- 2 Belgen
- 3 Engelsen
- 3 Finnen

ook zijn er 2 Vietnamezen en 2 Oostenrijkers maar die hebben we nog niet ontmoet.
Morgen zullen we ook de 5 Denen ontmoeten die bij ons in de klas zitten.

Tot nu toe alleen maar goede indrukken..

Straks hebben we internationale pannekoeken avond!
Iedereen maakt zijn variant van pancakes! (:

En dan morgen de eerste schooldag!

Tot snel!

• 01 Februari 2015 - 19:13

Eline Geerts:

Klinkt goed meiden! Dit wordt echt een bijzondere periode voor jullie! Geniet ervan! Succes met de eerste schooldag morgen! Dikke knuffel voor jullie! X

• 02 Februari 2015 - 12:17

Aly Lantink:

lianne veel succes en geniet ervan.
    hartelijke groeten aly

• 02 Februari 2015 - 13:24

Minze En Anneke:

hoi lianne, Fijn dat je goed bent aangekomen. We wensen je veel succes met al je nieuwe ervaringen. Sterkte met je eerste schooldag. Liefs