Het aftellen begint.. - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Lianne Leistra - WaarBenJij.nu Het aftellen begint.. - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Lianne Leistra - WaarBenJij.nu

Het aftellen begint..

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

30 Mei 2015 | Denemarken, Roskilde

Lieve allemaal,

Wauw, de laatste keer dat ik een blog heb geschreven is alweer bijna een maand geleden..
De tijd in (alweer) ontzettend snel gegaan. Allereerst hebben we met onze groep weer een project weten af te ronden, wat betekent dat er weer 10 studiepunten zijn toegevoegd aan mijn punten.

Hierna zijn we begonnen aan de derde module, de module van de didactiek.
Nou niet direct mijn ding, maar ik moet zeggen dat we het tot nu toe erg interessant hebben gehad en dat we veel van onze eigen dingen kunnen toevoegen aan de lessen.

De eerste les week hebben we een echt zit en luister week gehad. Bah, daar waren we echt niet meer aan gewend en het verbaasde me dan ook niet dat ik iedere dag helemaal gaar was aan het eind van de les.
Gelukkig heb ik één lesje kunnen schrappen om de dag door te brengen met mijn twee geweldige vriendinnetjes in Kopenhagen!
Want, Melissa en Inge zijn geweest!
Oh, wat heerlijk om die meiden hier te hebben zeg. Het voelde zo gewoon en alsof we elkaar misschien twee weken niet hadden gezien.
Op dinsdag hebben zij me vergezeld naar het koor en daar hebben we een heerlijk pannekoeken afscheid diner gehad.
Pannekoeken hier zijn maar vreemd, want ze eten het meer als wrap dan zoals wij de pannekoeken kennen.
Natuurlijk heel dapper geprobeerd maar we kwamen al snel terug op onze zelf meegebrachte stroop!

Woensdag hebben we de dag lekker doorgebracht in Kopenhagen, lekker de tourist uithangen en een beetje shoppen.
Donderdag zijn we op stap gegaan en hebben we Mons Klint bezocht. Hier moesten we ruim 2 uur voor rijden maar wauw. Dat was het echt wel waard!
Mons klint zijn krijtrotsen op het eilandje mon. Het weer was prachtig, de chauffeur was top en natuurlijk konden we heerlijk mee lallen in de auto met Guus Meeuwis en Marco Borsato!

Op vrijdag was het alweer tijd voor de meiden om te vertrekken. Pfoe, dat was weer even pittig. Maar vanaf beide kanten werd me ingefluisterd dat het nog maar 5 weken was tot we elkaar weer zouden zien.
Die tijd red ik nog wel.. Al moet ik zeggen dat nu ze zijn geweest ik er echt nog meer naar uit zie om ze weer gewoon in de buurt te hebben!
Meiden, bedankt voor de top dagen! <3

De zaterdag stond er weer een concert op het programma met koor, een fundraiser concert nog wel. Dan zou je denken dat de locatie wel fijn zou zijn, dat er aardig wat mensen komen en dat het lekker warm is. Maar niks was minder waar. Het tegenover gestelde was er aan de hand.. Een beetje jammer maar ach, zingen kunnen we altijd.

De nieuwe week hebben we wederom gewoon lessen gehad, de laatste lessen van de module alweer. Want theorie komt er niet meer en we zitten ook niet meer met de hele klas bij elkaar vanaf nu.

Dit weekend is Els gezellig bij me langs geweest! We hebben een heerlijk relax weekendje gehad en gezellig bijgekletst over alles! Dat afscheid ging gelukkig een keer makkelijk..

Na die les week begon het project werk alweer. Inmiddels hebben we er alweer een week hard werken op zitten en zijn we er klaar voor om maandag tot en met donderdag te werken met de kids van de internationale school. We gaan een paar top optredens maken voor de ouders en laten deze donderdag zien. Ik heb er ontzettend veel zin in om de tijd met de kids door te brengen, al blijf ik er bij.. Ik ben geen docent en dat zal ook niet mijn beroep gaan zijn.. Maar voor een week wordt het top!

Een ander nadeel aan een week werken met de kids? Dat de tijd waarschijnlijk nog drie keer zo snel gaat als normaal.
We werken de ochtenden met de kinderen, daarna hebben we nog wat voorbereiding nodig voor de volgende dag en dan zal het er wel op uitlopen dat we allemaal liggen te slapen de rest van de middag.. Want op de een of andere manier zijn die middagdutjes hier wel erg fijn om te hebben en ook erg nodig!

Op dit moment zijn er nog exact drie weken te gaan tot ik weer in Hoogeveen ben. Als alles goed gaat en de reis voorspoedig verloopt zit ik zelfs over drie weken met mijn twee vriendinnetjes een drankje te doen op dit tijdstip.
Het gaat me allemaal veel te snel. Zo hebben we gisteren het laatste concert met koor gehad, hartstikke leuk maar daarna komt de tijd van afscheid nemen en ja, daar ben ik nou eenmaal hartstikke slecht in!
Gelukkig hebben we gisteren gezellig een feestje gehad en gaan we met de koormensen nog een stapavondje doen in Kopenhagen voor ik vertrek!

Na de komende week met de kids gaan we nog twee weken groepswerk doen. één project schrijven en één presentatie houden. Als het goed is zijn er dan weer 10 punten binnen..
Gezien de tijd zo snel gaat verwacht ik ook eigenlijk dat ik pas in de laatste week nog een blog ga schrijven, maar er zal een uitgebreid verhaal komen over de kids. En mocht dat niet lukken, dan kan ik het tegen die tijd in het echt nog wel vertellen!

Voor nu zal ik er maar weer een eind aan breien.
Morgen ga ik samen met Ella, Julia, Petra en Nele 2 naar Malmö. Een dagtripje naar Zweden, ik heb er zin in!

De volgende twee weekenden die nog over zijn zullen wel niet heel bijzonder zijn. Volgend weekend staat er nog niks op de planning, al is het een lang weekend dus kunnen we altijd nog wat leuks verzinnen.
Het weekend daarna is het tijd voor een nieuwe kindereiland vergadering en het stapavondje met de koormensen!
En daarna is het gedaan.. Dan komt er nog de week van het voorbereiden van de presentatie, het afscheid nemen en het verwelkomen van pap en mam.
Want de terug weg gaat per auto zijn! Heerlijk zeg!

Tijd om nog drie weken keihard te genieten van iedereen hier, van de lieve mensen, van alle leuke dingen die we doen en van het mooie mooie landschap.

Tot snel, in een blog of in het echt!

Oh, PS. Als laatste nog een heel belangrijk ding.. Mijn onderzoek is eindelijk ingeleverd! Ik hoor het uiterlijk in de laatste week dat ik hier ben of het voldoende is. We hopen natuurlijk van wel! Mocht dat zo zijn kan ik thuis aan de bak voor mn portfolio en dan hopelijk afstuderen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Roskilde

Lianne

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 6580

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 20 Juni 2015

Denemarken

Landen bezocht: